ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε., ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ, ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Ο Πρόεδρος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης κατά την επεξεργασία και εξέταση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων "Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές". Στην σύντομη τοποθέτησή του επισήμανε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό Νομοσχέδιο αλλά αναφέρθηκε και σε προβλήματα που αφορούν κάποιες διατάξεις, τις οποίες ζήτησε να αναθεωρηθούν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρουσία του Προέδρου του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., μέσω τηλεδιάσκεψης,
στην επεξεργασία και εξέταση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων
«Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων,  ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές»

  Τη Δευτέρα, 1 Μαρτίου 2021, ο Πρόεδρος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., κ. Σπυρίδων Μάμαλης, συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης στη 2η κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου & Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, στο πλαίσιο επεξεργασίας και εξέτασης του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές».

  Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου στην τοποθέτησή του επισήμανε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό Νομοσχέδιο που κινείται στη σωστή κατεύθυνση σε γενικές γραμμές καθώς απαντά στο αίτημα της απλοποίησης των διαδικασιών του Ν. 4412/2016 και στην υποστήριξη προγραμμάτων μέσω της τεχνικής βοήθειας.  

  Στο εν λόγω Νομοσχέδιο αναφέρθηκε ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα που αφορούν κυρίως ορισμούς και λόγω αυτών υπάρχουν κάποιες διατάξεις τις οποίες ζητά το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. να αναθεωρηθούν. Ο όρος engineer διεθνώς δεν είναι όρος που αναφέρεται μόνο στους μηχανικούς αλλά συμπεριλαμβάνει και τους γεωτεχνικούς. Ως εκ τούτου ζητήθηκε να αλλάξουν οι διατάξεις που αναφέρονται στους μηχανικούς για το Μητρώο Επιβλεπόντων Ελεγκτών Μηχανικών στα άρθρα 58 και 90. Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. πρότεινε το εν λόγω Μητρώο να γίνει Μητρώο Τεχνικών ή Μητρώο Ελεγκτών ώστε να συμπεριλαμβάνονται και οι γεωτεχνικοί. Επομένως, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ζητάει αλλαγή στα δύο αυτά άρθρα όπως και στο άρθρο 24β που αφορά τους ορισμούς. Επιπλέον στο άρθρο 16, όπως το Τ.Ε.Ε. εκφράζει γνώμη για τεχνικά έργα και μελέτες, θα πρέπει κατ΄ αντιστοιχία το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. να εκφράζει γνώμη για γεωτεχνικά έργα και μελέτες. Επίσης, στο άρθρο 23.1 στα έργα των μηχανικών θα πρέπει να προστεθούν και τα έργα των γεωτεχνικών, ενώ στο άρθρο 53, οι προσκλήσεις των αντίστοιχων γεωτεχνικών έργων να αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., καθώς και στο άρθρο 58 οι διαδικασίες για την ένταξη στο μητρώο να γίνονται έπειτα από γνώμη του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.. Ο κ. Μάμαλης, τόνισε ότι πολύ σωστά στο άρθρο 86 ο νόμος ορίζει ότι στην Επιτροπή Παραλαβής θα πρέπει να υπάρχουν τρεις υπηρεσιακοί ειδικοί επιστήμονες επομένως, στα γεωτεχνικά έργα θα πρέπει να υπάρχει εκπρόσωπος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και όχι του Τ.Ε.Ε. Αυτό συμπαρασύρει και μία άλλη παράγραφο, την παράγραφο θ στο άρθρο 16 όπου υπάρχει πρόβλεψη ενός πόρου για τα μέλη του Τ.Ε.Ε. (6 τοις χιλίοις και 2,5 τοις χιλίοις για τους ΤΕ μηχανικούς). Αυτός ο πόρος θα πρέπει να αποδίδεται για τα γεωτεχνικά έργα στους γεωτεχνικούς. Δηλαδή, όπως υπάρχει ο πόρος για τους μηχανικούς να υπάρχει κατ΄ αντιστοιχία και για τους γεωτεχνικούς. Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. κατέθεσε σχετική πρόταση και τροπολογία.

  Επιπλέον, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου πρότεινε η υποχρεωτική χρήση του ΕΣΗΔΗΣ να ισχύσει για συμβάσεις εκτιμώμενης αξίας άνω των 60.000€, λόγω της γραφειοκρατίας και της διοικητικής επιβάρυνσης που προκύπτει από τη διαδικασία. Επίσης, πρόσθεσε πως το όριο των 60.000€ θα πρέπει να αποτελέσει και το όριο των απευθείας αναθέσεων, γιατί έτσι θα βοηθηθούν τόσο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο και η τοπική επιχειρηματικότητα. Όσον  αφορά στις εγγυητικές επιστολές είπε ότι αυτές θα πρέπει να ορίζονται επί του ποσοστού των συμβατικών αντικειμένων και όχι επί της αξίας των συμβάσεων, ενώ για τις Ασυνήθιστα Χαμηλές Προσφορές πρότεινε να υπάρξουν αναλυτικά τιμολόγια και να δημιουργηθεί ένα παρατηρητήριο τιμών ώστε η κρίση της Αναθέτουσας Αρχής να βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια. Τέλος, για την υποστήριξη των προγραμμάτων ΕΣΠΑ επισήμανε ότι θα πρέπει να αυξηθούν τα όρια των απευθείας αναθέσεων για να μπορέσει να ξεπεραστεί η γραφειοκρατική διαδικασία. Επίσης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου ζήτησε την απόσυρση του άρθρου 219.

  Στο τέλος της τοποθέτησής του, ο Πρόεδρος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. τόνισε τη σημασία των διατάξεων για την αναγνώριση του ρόλου των Επιστημονικών Επιμελητηρίων.

  Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. έχει καταθέσει και περαιτέρω παρατηρήσεις, αντιρρήσεις και διορθώσεις επί του νομοσχεδίου με σχετική επιστολή στους Υπουργούς Ανάπτυξης και Υποδομών.

        Από το
ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
X

Πληροφορίες ταυτότητας του έργου

Τίτλος: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος ιχνηλασιμότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της επιτραπέζιας ελιάς με την

Τίτλος: Αναδιάρθρωση του Μηχανισμού Παροχής Εξειδικευμένης Πληροφόρησης, Ψηφιακών Υπηρεσιών, Απόθεσης Μελετών και Συμβουλευτικής Υποστήριξης του ΓΕΩΤΕΕ (Φάσεις Α, Β και Γ)»

Πράξη: Αναβάθμιση των λειτουργικών του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος

Κωδικός Πράξης: MIS 5049504

Διάρκεια: 3 Φεβρουαρίου 2023 – 2 Δεκεμβρίου 2023

Προϋπολογισμός: 1.479.838,71€ (1.835.000,00€ με ΦΠΑ)

Πηγή Χρηματοδότησης: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα, Ανταγωνιστικότητα και Καινοτομία», Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ