ΓΕΩΤ.Ε.Ε.: ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ «ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ» ΤΩΝ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ

Με επιστολή του προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ε. Αποστόλου, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ζητά την επανενεργοποίηση του θεσμού του «Αγροτικού» των Γεωτεχνικών. Ο συγκεκριμένος θεσμός προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις των Νόμων 2538/1997 και 3147/2003 και αφορά την, επί ένα έτος, απασχόληση των νέων γεωτεχνικών, για λόγους πρακτικής άσκησης, σε υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα.

ΤΟ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΖΗΤΑ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ «ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ» ΤΩΝ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ


Με επιστολή του προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ε. Αποστόλου, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ζητά την επανενεργοποίηση του θεσμού του «Αγροτικού» των Γεωτεχνικών. Ο συγκεκριμένος θεσμός προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις των Νόμων 2538/1997 και 3147/2003 και αφορά την, επί ένα έτος, απασχόληση των νέων γεωτεχνικών, για λόγους πρακτικής άσκησης, σε υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα.

Αναλυτικά, η επιστολή του Επιμελητηρίου έχει ως εξής:


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
στο πλαίσιο της προαγωγής και προάσπισης των επιστημονικών, επαγγελματικών και οικονομικών συμφερόντων των μελών μας, θέτουμε υπόψη σας την ανάγκη για άμεση επανενεργοποίηση του θεσμού του «Αγροτικού» των Γεωτεχνικών. Προς την κατεύθυνση αυτή, υπογραμμίζουμε ότι:
• Ο συγκεκριμένος θεσμός προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις των Νόμων 2538/1997 και 3147/2003 και αφορά την απασχόληση των νέων γεωτεχνικών, για λόγους πρακτικής άσκησης, σε υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα
• Παρά το γεγονός ότι οι εν λόγω διατάξεις συνεχίζουν και ισχύουν, η εφαρμογή του θεσμού έχει περιπέσει σε αδράνεια κατά την τελευταία επταετία, χωρίς να έχει δοθεί καμιά επίσημη αιτιολογία εκ μέρους της Πολιτείας. Υπενθυμίζουμε ότι η επαναλειτουργία του «Αγροτικού» αποτελεί ένα πάγιο αίτημα του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., το οποίο έχει τεθεί επανειλημμένως υπόψη της εκάστοτε Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
• Με την προαναφερόμενη πρακτική άσκηση, διάρκειας ενός έτους, παρέχεται στους νέους γεωτεχνικούς (και σε αποφοίτους ορισμένων Τμημάτων ΤΕΙ, παρεμφερών ειδικοτήτων) η δυνατότητα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας στο γνωστικό τους αντικείμενο, η οποία είναι χρήσιμη για την περαιτέρω άσκηση του επαγγέλματός τους, σε οποιονδήποτε τομέα απασχόλησης. Σημειώνουμε ότι οι όροι αμοιβής και ασφάλισης των ασκουμένων είναι οι ίδιοι με αυτούς που ισχύουν για το προσωπικό που απασχολείται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε φορείς του Δημοσίου. Η δε διάρκεια της πρακτικής άσκησης θεωρείται ως χρόνος εργασιακής εμπειρίας και λαμβάνεται υπόψη, για όλες τις νόμιμες συνέπειες, κατά την μελλοντική τους απασχόληση τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στο δημόσιο τομέα.
• Επίσης, η εφαρμογή του ως άνω θεσμού παρέχει τη δυνατότητα σε γεωτεχνικές δημόσιες υπηρεσίες, που ανήκουν σε Υπουργεία, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Περιφέρειες, εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα κλπ, να καλύπτουν, έστω σε κάποιο βαθμό, τις ανάγκες τους σε εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. Τονίζουμε βεβαίως ότι η υλοποίηση του «Αγροτικού», δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ουσιαστικά και αποτελεσματικά (παρά μόνο να αμβλύνει πρόσκαιρα και μερικώς) τα πολλαπλά προβλήματα που υφίστανται, λόγω υποστελέχωσης, οι γεωτεχνικές δημόσιες υπηρεσίες. Άλλωστε, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει στην Ελληνική Πολιτεία ότι η κάλυψη των πραγματικών αναγκών των εν λόγω υπηρεσιών, προκειμένου αυτές να ανταποκριθούν πλήρως στον εποπτικό, ελεγκτικό και αναπτυξιακό τους ρόλο, μπορεί να γίνει μόνο με την πρόσληψη μόνιμου γεωτεχνικού προσωπικού.
• Οι όποιες προσπάθειες της Ελληνικής Πολιτείας για υποκατάσταση του «Αγροτικού» μέσω διαφόρων Προγραμμάτων απόκτησης εμπειρίας ή προσωρινής απασχόλησης των γεωτεχνικών, στο πλαίσιο υλοποίησης μέτρων του Ε.Σ.Π.Α. (π.χ. Προγράμματα ΚΟΧ του ΟΑΕΔ, Πρόγραμμα Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. έτους 2013 κλπ), εκτιμούμε ότι δεν έχουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα – οφέλη ούτε για τους δημόσιους φορείς, αφού η διάρκεια της απασχόλησης περιορίζεται, συνήθως, στους 5 έως 8 μήνες, αλλά ούτε και για τα μέλη μας, δεδομένου ότι αφενός τα μέχρι σήμερα υλοποιηθέντα Προγράμματα, δεν αφορούν όλους τους γεωτεχνικούς κλάδους και αφετέρου η προβλεπόμενη αμοιβή είναι χαμηλή και δεν αντιστοιχεί στα επιστημονικά τους προσόντα και στα υπηρεσιακά καθήκοντα που καλούνται να καλύψουν.
Με βάση όλα τα προαναφερόμενα, θεωρούμε ότι το ΥΠ.Α.Α.Τ. θα πρέπει, αξιοποιώντας το ήδη υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων (π.χ. από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, Π.Δ.Ε., Ε.Σ.Π.Α. κ.α.) και να μεριμνήσει για την έκδοση, το συντομότερο δυνατό, Προκήρυξης για το «Αγροτικό». Σημειώνουμε βεβαίως πως η Προκήρυξη θα πρέπει να προβλέπει έναν ικανό αριθμό θέσεων γεωτεχνικών, έτσι ώστε να ομαλοποιηθεί, εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος, η κατάσταση που δημιουργήθηκε από τη μη λειτουργία του θεσμού κατά τα τελευταία χρόνια.
Ευελπιστώντας στην άμεση και θετική σας ανταπόκριση στο εν λόγω αίτημά μας, αναμένουμε τις δικές σας περαιτέρω ενέργειες και παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνιση ή/και συνεργασία επί του θέματος.

Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.
Σπυρίδων Μάμαλης
X

Πληροφορίες ταυτότητας του έργου

Τίτλος: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος ιχνηλασιμότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της επιτραπέζιας ελιάς με την

Τίτλος: Αναδιάρθρωση του Μηχανισμού Παροχής Εξειδικευμένης Πληροφόρησης, Ψηφιακών Υπηρεσιών, Απόθεσης Μελετών και Συμβουλευτικής Υποστήριξης του ΓΕΩΤΕΕ (Φάσεις Α, Β και Γ)»

Πράξη: Αναβάθμιση των λειτουργικών του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος

Κωδικός Πράξης: MIS 5049504

Διάρκεια: 3 Φεβρουαρίου 2023 – 2 Δεκεμβρίου 2023

Προϋπολογισμός: 1.479.838,71€ (1.835.000,00€ με ΦΠΑ)

Πηγή Χρηματοδότησης: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα, Ανταγωνιστικότητα και Καινοτομία», Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ